Dagelijks meer bewegen – tips

We wisten het eigenlijk al, en de afgelopen maand zijn er weer verschillende onderzoeken uitgekomen die bevestigen dat regelmatig bewegen echt gezond is. Zeker voor vrouwen die wat ouder worden. 

Door actief te zijn, leeft u langer, valt u minder vaak, houdt u uzelf scherp en voelt u zich gelukkiger. Daarom geven we u een aantal handige beweegtips die u makkelijk in uw dagelijks leven inpast.

  • Doet u zelf de boodschappen? Verdeel de boodschappen over meerdere dagen, zodat u vaker een loopje heeft.
  • Doe meer huishoudelijke klusjes zelf, of doe deze vaker. Denk aan koken, stofzuigen of de ramen lappen.
  • Door ergens vrijwilligerswerk te doen, blijft u in beweging én ontmoet u andere mensen. Koffie schenken bij een buurthuis, helpen bij de voedselbank of het dierenasiel. Er is voor iedereen iets passends te vinden.
  • Verbeter uw balans door regelmatig te oefenen op één been te staan (houdt u in het begin vast aan een stoel) of door op te staan vanuit een stoel zonder uw handen te gebruiken.
  • Elke stap die u extra zet, telt mee. Probeer vaker te lopen, binnenshuis of lekker buiten. Elke week een paar minuten of stappen extra.
  • Wilt u in groepsverband bewegen, maar weet u niet of het iets voor u is? U kunt al onze beweeglessen gratis een keer uitproberen, dit geldt ook voor de danslessen.