Servicepaspoort { een zorg minder }

Vaak gestelde vragen (én antwoorden)

Hieronder vindt u de meest gestelde vragen die wij binnenkrijgen. Misschien staat ook uw antwoord hier al bij? Heeft u een andere vraag, dan kunt u ons altijd mailen via alarmering@servicepaspoort.nl of tijdens kantooruren bellen naar 023 – 8918 440 keuze 2.

Personenalarmering

  • Ik wil graag een personenalarming aanvragen, hoe doe ik dat
    Dit kan op 2 manieren

1. Via het Servicepaspoort. Door te bellen of mailen en de formulieren in te vullen. Binnen 5 werkdagen zal het alarmapparaat geplaatst worden. De kosten voor het alarmapparaat en de eenmalige plaatsingskosten zijn voor eigen rekening. Bij spoed kan het in overleg vaak al binnen 48 uur, wel tegen een hoger tarief.
2. Via uw zorgverzekeraar. Binnen 6 tot 8 weken zal het alarmapparaat geplaatst worden. Uw medische situatie bepaalt of de persoonsalarmering vergoed wordt door uw zorgverzekeraar. Hiervoor dient u telefonisch contact op te nemen met uw zorgverzekeraar.

  • Wat zijn de huurkosten van een persoonsalarmering via het Servicepaspoort?
    Met het lidmaatschap van Servicepaspoort betaalt u €21,45 per maand voor de huur van de persoonsalarmering (apparaat). De plaatsingskosten bedragen eenmalig €95,25.

  • Als de aanvraagformulieren zijn geretourneerd, hoe verloopt de procedure dan als volgt bij het Servicepaspoort?
    Wanneer wij de ondertekende aanvraagformulieren hebben ontvangen, nemen wij zo spoedig mogelijk – binnen 24 uur? contact met u of de aanvrager op, om een plaatsingsafspraak te maken. Mocht u ook professionele alarmopvolging hebben aangevraagd dan dient u zelf zorg te dragen voor een passende toegangsoplossing zodat on steam altijd bij u naar binnen kan. Dit is een vereisten om een abonnement op de professionele alarmopvolging af te kunnen sluiten. Servicepaspoort kan u adviseren over de mogelijkheden, leveranciers en kosten.

  • Hoe ziet een persoonsalarmering eruit?
    Het is een kastje (vergelijkbaar qua grootte en uitstraling van een internetmodem) met een rode noodknop erop, met daarbij een hals- of polszender waarmee u kunt alarmeren. De grijze knop op het apparaat dient als stopknop. Deze kunt u gebruiken als u per ongeluk gealarmeerd heeft om het alarm omgedaan te maken.

  • Hoe werkt een personenalarmering?
    De persoonsalarmering kan aangesloten worden op twee manieren. Via een vast telefoonaansluiting en/of via een digitale verbinding (Ziggo, tele2 etc.) op uw internetmodem. In geval van nood maakt u met één druk op de knop contact met de alarmcentrale. De centrale vraagt dan wat er aan de hand is. U kunt direct spreken met de centralist. Deze waarschuwt zo nodig een door u opgegeven contactpersoon.

  • Hoe groot is het bereik van een personenalarmering?
    Buiten uw huis bedraagt het bereik 50 meter, gemeten vanaf het alarmapparaat. Er dienen geen grote obstakels tussen de persoonsalarmering en de hals zender te zitten.

  • Als de persoonsalarmering in de slaapkamer geplaatst is en ik val in de keuken, kan ik dan communiceren met de meldkamer via de spreek- luisterverbinding wanneer er op de alarmknop van de hals zender is gedrukt?
    Dit is afhankelijk van de situatie (staan de deuren in huis open, liggen de ruimtes dicht bij elkaar etc.). Wanneer de meldkamer geen contact met u krijgt, belt de centralist de door u opgegeven contactpersoon en wordt er dus iemand opgeroepen om langs te gaan. Bij geen verbinding wordt altijd de contactpersoon gealarmeerd.

  • De rode knop op de persoonsalarmering brand constant, klopt dit?
    Bij alarmapparaten van het merk Bosch of TeleAlarm blijft de rode knop altijd branden. Tijdens een alarmoproep gaat de rode knop knipperen.

  • Ik wil graag een persoonsalarmering huren waar twee personen gebruik van gaan maken, wordt de huur dan twee keer in rekening gebracht?
    U vraagt één persoonsalarmering aan (er hoeft niet dubbel betaald te worden), maar het is wel noodzakelijk om een tweede hals zender aan te schaffen zodat beide personen gebruik kunnen maken van de persoonsalarmering. Hierdoor wordt er een eenmalig bedrag van €134,00 in rekening gebracht.

  • Mijn persoonsalarmering is al jaren niet meer gecontroleerd. Hoe weten jullie dat het nog steeds naar behoren werkt of goed aangesloten is?
    Uw persoonsalarmering wordt door de meldkamer periodiek gecontroleerd. De aansluiting wordt dus op afstand gecontroleerd, en u zult hier vrij weinig van merken. Wanneer u meer zekerheid wilt hebben kunt u een testmelding maken. U drukt hierbij op de rode knop en wacht totdat de centralist vraagt: ‘mevrouw/meneer wat is er aan de hand?’. U dient hierop te antwoorden dat het om een testmelding gaat en dat u nu zeker weet dat alles naar behoren werkt.

  • Als ik verhuis kan ik dan zelf mijn persoonsalarmering opnieuw aansluiten?
    Ja, u kan dan zelf uw persoonsalarmering opnieuw aansluiten. Als het niet lukt dan zal er een monteur langs komen om de persoonsalarmering opnieuw aan te sluiten. Hiervoor worden opnieuw de eenmalige aansluitkosten van €95,25 in rekening gebracht.

de zender

  • Is het mogelijk om een polszender te krijgen i.p.v. een hals zender?
    Ja dat is mogelijk. Echter is onze ervaring dat dit minder veilig is dan de hals zender. Wanneer men op de arm valt waaraan de polszender is bevestigd, kan men de knop moeilijker bedienen.

  • Kan er gedoucht worden met het hals zender?
    Bij het douchen en baden kunt u de hals zender beter niet omhouden. De hals zender is spatwaterdicht. Leg hem op een laag krukje neer, zodat u er altijd bij kunt in geval van nood. Ook als u bent gevallen.

  • De hals zender was kwijt, ondertussen heb ik een nieuwe gekregen maar de oude toch weer teruggevonden. Krijg ik dan mijn geld terug?
    Indien de hals zender binnen 14 dagen geretourneerd is, worden de kosten voor de nieuwe hals zender geannuleerd danwel teruggestort op uw rekening.
    TIP: Wanneer uw hals zender zoek is, kan er met de meldkamer gebeld worden met de vraag of het hals zender nog in huis is. Dit kan de meldkamer nagaan.

Professionele alarmopvolging

  • Wat houdt de dienst professionele alarmopvolging in?
    Professionele alarmopvolging is een aanvullende dienst op uw personenalarmering. Als u geen drie contactpersonen heeft die binnen 20 minuten bij u kunnen zijn, is professionele alarmopvolging iets voor u. Ons team staat zeven dagen per week, dag en nacht voor u klaar. Wanneer u alarm slaat, regelt het team dat er binnen 30 minuten professionele hulp bij u is.

  • Wat zijn de kosten van de professionele alarmopvolging?
    Professionele alarmering is mogelijk in de regio (Zuid-)Kennemerland. Het abonnementsgeld voor professionele alarmopvolging bedraagt €17,80 per maand. De zorg die na een oproep mogelijk door ons wordt geleverd, kan als volgt met u verrekend worden:
    1. Als u thuiszorg krijgt van Zorgbalans en de geleverd zorg is passend, dan kan deze op uw indicatie worden geboekt.

    2. Indien u geen thuiszorg geleverd krijgt vanuit Zorgbalans, brengen wij €44,19 per medewerker, per half uur in rekening. In de nachtelijke uren komen er twee medewerkers.

  • Als de aanvraagformulieren zijn geretourneerd, hoe verloopt de procedure dan als volgt bij het Servicepaspoort?
    Er wordt nagegaan of u beschikt over een persoonsalarmering (alarmapparaat) die is aangesloten op de meldkamer van Eurocross Assistance. Daarnaast wordt er nagegaan of er een toegangsoplossing aanwezig is, bijvoorbeeld een sleutelkluis. Indien beiden geregeld zijn dan kunnen wij de professionele alarmopvolging activeren. Hierna kunt u gebruik maken van de professionele hulp van Zorgbalans.

  • Hoe lang duurt het voordat het ambulant team van Zorgbalans na de druk op de knop aanwezig is?
    Eerst wordt er middels de persoonsalarmering verbinding gemaakt met de meldkamer, de centralist vraagt uit wat er aan de hand is. In geval van nood wordt het ambulante team van Zorgbalans benaderd en zijn zij binnen (maximaal!) 30 minuten ter plaatse.

  • Wij hebben de personensalarmering aangevraagd via de zorgverzekeraar, maar willen graag via het Servicepaspoort gebruik maken van de professionele alarmopvolging, kan dat?
    Dat kan, zolang de persoonsalarmering is aangesloten op een meldkamer waar het Servicepaspoort een samenwerkingsverband mee heeft. (Eurocross Assistance en CSI Persoonsalarmering)

Sleutelkluis

  • Ik heb nog geen sleutelkluis, hoe vraag ik deze aan?
    Servicepaspoort werkt nauw samen met ZorgServicePunt+. ZorgServicePunt+ is een landelijke onafhankelijke serviceprovider die zorgorganisaties ontzorgt als het gaat om levering en dienstverlening rondom persoonsalarmering, woningtoegang, leefstijlmonitoring, beeldcommunicatie en andere zorgdomotica voor de extramurale zorg. U kunt via het Servicepaspoort aan aanvraagformulier aanvragen en deze schriftelijk invullen en versturen. Daarnaast is het ook mogelijk om digitaal een sleutelkuis aan te vragen via https://www.thuisplatform.nl/form-start

  • Ik heb gelezen dat sleutelkluizen niet veilig zijn, klopt dit?
    Wij adviseren u om een sleutelkuis aan te schaffen met een politie keurmerk. Bijvoorbeeld de MasterLock sleutelkuis. Dit is een hoog inbraakwerende sleutelkluis waarin een kopie van uw huissleutel wordt ondergebracht. De MasterLock sleutelkluis is onafhankelijk getest door Europese keuringsinstituten. Deze organisatie bepalen de standaard met betrekking tot de mate van inbraakwerendheid van producten. De sleutelkluis wordt op de muur gemonteerd

Voor de centrale toegangen van de woning gebruiken wij de Clavisio sleutelkluizen. De sleutelkluis is alleen te openen door uw zorgverlener of mantelzorger. De sleutelkluis is onafhankelijk getest en is het enige product in de categorie sleutelkluizen dat de hoogste kwalificatie heeft behaald: SKG*** (extra zwaar inbraakwerend).
De sleutelkluis wordt erkend binnen het Politiekeurmerk Veilig Wonen als een innovatief product en een veilige keuze. De sleutelkluis kan in de meeste gevallen zeer snel en zonder schade of aanpassing aan de bestaande deursituatie worden gemonteerd. In de overige gevallen wordt muurmontage toegepast.
Een voorwaarde voor deze dienstverlening is dat uw thuiszorgorganisatie deelneemt aan het systeem.

  • Ik wil de sleutelkluis niet aan de voordeur hebben. Mag deze ook aan de achterdeur geplaatst worden?
    Het is voor het ambulante team van Zorgbalans niet werkbaar als zij bij iedereen in een noodsituatie eerst moeten uitzoeken waar de sleutelkluis bevestigd is. Zij moeten snel bij de sleutel kunnen om de woning te kunnen betreden en de nodige hulp te bieden. Daarom wordt deze altijd aan of bij de voordeur geplaatst.

  • Hoe kom ik aan een sleutelkluis bij de Centrale Toegang van mijn woning? En wie vraagt toestemming aan de woningbouwvereniging of VVE?
    De medewerkers waar u de aanvraag doet voor de professionele alarmopvolging zorgen ervoor dat er een sleutelkluis wordt aangevraagd bij de Centrale Toegang van uw woning, indien deze er nog niet is. De toestemming aan de woningbouwverenigingen en VVE dient u zelf aan te vragen.

Nog geen lid van Servicepaspoort? Meld je nu aan en ontdek de vele voordelen van Servicepaspoort!

Word nu lid Bekijk de voordelen

Totaaloverzicht { ons aanbod }

Servicepaspoort en welzijn Welzijn

Een actief en gezond leven, dat willen we allemaal. Zoveel mogelijk bewegen op uw eigen niveau, iets gezelligs doen, uw haren laten knippen. Hierdoor blijft u lekker in uw vel zitten. Bewegen is bij Servicepaspoort vaak samen, want dat maakt bewegen leuker én makkelijker.

Bekijk het aanbod

Servicepaspoort en technologie Technologie

Op het gebied van zorg, ondersteuning en contact zijn er veel innovaties die het leven wat lichter kunnen maken. Bij ons vindt u al een aardig ‘winkeltje’ met technologische oplossingen en nieuwe manieren van werken. En er komen steeds nieuwe oplossingen bij.

Bekijk het aanbod

Servicepaspoort en wonen Wonen

Gewoon thuis. Dat is veelal de fijnste plek om te zijn. Bij Servicepaspoort helpen we u langer te genieten van een zelfstandig leven thuis. Daarom helpen onze leveranciers u met alles in en om de woning. Van schone ramen tot een alarmknop voor thuis. Klik hier voor alle diensten.

Bekijk het aanbod

Servicepaspoort en zorg Zorg

Het kan opeens gebeuren dat er zorg nodig is. Dan is het een prettig idee dat Servicepaspoort voor u klaarstaat. Servicepaspoort is vanouds geworteld in de zorg. We weten de weg, kennen de dienstverleners en professionals, zoals fysiotherapeuten, opticiens en (thuis)zorgbemiddeling.

Bekijk het aanbod

Gratis magazine { kennis maken }

Maak vrijblijvend kennis met Servicepaspoort

Magazines

Wilt u Servicepaspoort beter leren kennen? Of wilt u digitaal op de hoogte blijven van onze aanbiedingen? Als u uw naam en adresgegevens achterlaat, krijgt u van ons vrijblijvend een kennismakingspakket thuis gestuurd. U kunt zich hier tevens aanmelden voor onze digitale nieuwsbrief.

Klik hier

Makkelijk gevonden { zoeken }

Producten en diensten Servicepaspoort

Magazines

Bent u bijvoorbeeld op zoek naar een schilder, schoonheidsspecialiste of een klusjesman? Neem dan contact op met Servicepaspoort of zoek hieronder naar een leverancier van Servicepaspoort.